Akersloot

2 maart 2014 - Akersloot, Nederland

Vanmorgen uitgeslapen, want we hebben echt een hele lange reis voor de boeg waardoor we nauwelijks aan slaap toe zullen komen. Beiden hebben de ervaring dat we niet echt kunnen slapen tijdens het vliegen. Als we slapen, dan is het omdat je je ogen niet meer open kan houden omdat ze 'branden' vanwege de droge lucht door de airconditioning. Je dommeld in als het ware, maar je hoort alles nog.
Enfin, we kregen van Emma (pittig hoor) geroosterd brood voorgeschoteld als ontbijt. Hierna zijn we aan de gang gegaan om alle spullen in te pakken en om de campervan uit te ruimen, want deze moest van binnen netjes opgeruimd afgeleverd worden. De buitenkant zou de eigenaar voor zijn rekening nemen. Dit nam toch nog wat tijd in beslag, want het lijkt alsof je altijd meer mee terug neemt, dan wat je meegenomen hebt. Vreemd eigenlijk, want we hadden eigenlijk op 2 dikke boeken en Anton een dun jacket na niets extra mee en toch kon de koffer nauwelijks dicht (qua gewicht zaten we hetzelfde).
Nadat de boel aan de kant was, verraste Rob en Jennifer ons om samen met Emma naar een restaurant te gaan voor een heerlijke lunch ter afsluiting van het bezoek aan hen en het einde van onze vakantie. Hierna hebben we afscheid van Jennifer en Emma genomen, waarna Rob ons met auto voorging richting de camperverhuurder, waar we de camper hebben afgeleverd. In totaal hadden we met deze camper 5300 kilometer gereden. Rob heeft ons vervolgens afgeleverd bij het vliegveld, waarna we gelijk afscheid hebben genomen. Wat een mooie dagen hebben we bij hem en Jennifer gehad.
Bij het inchecken bij de balie hebben we het geluk gehad dat we onze stoelen tot de vlucht naar Brisbane konden verruilen. Nu had Anton meer beenruimte waar we erg blij mee waren. Een goede start voor het begin van onze reis. Nu hadden we twee vliegtuigen van het type A380 (Airbus). Onze vertrektijd was 18.15 uur. De vlucht van Auckland naar Dubai had het vluchtnummer EK435. In Brisbane aangekomen na een vlucht van 4 uur moesten we het vliegtuig verlaten en al onze handbagage meenemen naar de bagagecontrole, zodat we na 5 kwartier weer konden boarden om de reis weer te vervolgen. Na ruim 14 uur vliegen kwamen we aan in Dubai, waar we weer onze bagage mee moesten nemen om na 2 en half uur weer te boarden met vluchtnummer EK147 in een andere Airbus A380, waarna de reis nog eens 6 uur en 50 minuten zou gaan duren. Uiteindelijk kwamen we 12.40 uur Nederlandse tijd op maandag 3 maart in Amsterdam aan (12 uur tijdverschil teruggekregen). Dit om jullie een idee te geven hoe onze vlucht verlopen is en hoe verwarrend het allemaal is tijdens het vliegen, omdat er bij de landing natuurlijk altijd de lokale tijd te zien is en je uiteindelijk geen flauw idee hoe lang je in een vliegtuig zit en hoelang de reis uiteindelijk duurt.
De reis is voor ons ook deze keer goed verlopen, en ja, we hebben nauwelijks kunnen slapen tijdens vlucht, dus viel het ons nog mee hoe redelijk fit we waren toen we na de taxirit thuis kwamen.
Al met al kunnen we zeggen dat we een supermooie reis en vakantie hebben doorgebracht hebben in N.Z. waar we ook hele fijne dagen hebben doorgebracht bij de familie Mannes en onze vrienden op het SouthIsland, die ons met veel gastvrijheid hebben ontvangen. Nogmaals hartelijk dank hiervoor en wie weet zien we elkaar over vijf jaar weer terug.

1. Cathy & Craig:
    7 maart 2014
    Hope to see you sooner!!!