Waihi Beach

19 februari 2014 - Waihi Beach, Nieuw-Zeeland

We hadden vandaag bedacht om niet te veel gaan rijden, maar om naar Waihi Beach te rijden waar ook een hele goede Top 10 camping is (5 sterren). Een mooie route, ook de Highway 2 die dwars door het gebied gaat waar heel veel kiwi fruitgaarden staan. Nu moet je bedenken dat in een stad als Tauranga de Highway 2 ook echt een dubbelbaans snelweg is, die ook dwars door deze uitgebreide stad gaat. Maar daar buiten is deze snelweg te vergelijken met een enkelbaans provinciale weg, die slingerend door een heuvelachtig en beboste omgeving gaat, waar je dan nog steeds 100 km/uur mag aanhouden. Als je op de kaart kijk, dan zijn we om een hele grote baai gereden, wat Harbour Tauranga genoemd wordt en hebben we aan de andere kant de zee weer opgezocht.
Bij de Top 10 camping konden we een plek krijgen met zeezicht, maar omdat het vandaag niet zonnig was en er nogal een stevige wind op zee stond kozen we voor een plek aan de andere kant van de weg het gedeelte waar alle faciliteiten waren. We kregen een centraal plekje toegewezen vlakbij de toiletten, douches, keuken en het zwembad met spa.
Nadat ik gauw nog een was gedraaid had en weer voor kapper van Anton gespeeld had, zijn we heerlijk gaan zwemmen in het grote zwembad met een spa met een temperatuur van +-33 graden celcius. Zalig was dat. Na de lunch zijn we naar de overkant van de weg gegaan, waar we via de camping op het strand uitkwamen. De golven stonden daar hoog en er werd volop gesurft
Na het eten en de boel opgeruimd te hebben, zijn we nog om half 9 's avonds naar de spa en het zwembad gegaan die, omdat het al aardig donker werd, met allerlei gekleurde lampen verlicht werd. Leuk om dan weer mensen te ontmoeten (New Plymouth), waar je weer een leuk praatje mee maak. Een leuke afsluiting van de dag. (One of those men used to live in Opotiki when he was young and he knew Ray Sharp from primairy school, his name was Barry Brownregg).

1. Lis:
    20 februari 2014
    I showed Ray your story and he says Barry went to Priary School with him. Such a small world. Waihi is a beutiful place. I guess by now you will be at Caths house. Nice! xx