Auckland

28 februari 2014 - Auckland, Nieuw-Zeeland

Gisteravond kregen we een tip van Rob en Jennifer dat het eiland Waiheke leuk was om te bezoeken. Rob moest naar zijn bedrijf en Jennifer had ook een druk agenda. We vonden het een goed idee en Jennifer heeft ons vanmorgen bij de ferry van het eiland afgezet. Gauw de tickets gekocht en een kop koffie en daarna heerlijk in het zonnetje gezeten om alle bedrijvigheid om ons heen in ons op te nemen. Om 11 uur zijn we van de haven weggevaren en kregen we een mooi zicht op de skiline van Auckland City. Onderweg passeerde we diverse eilanden en strandjes die voor ons herkenbaar waren van onze vorige bezoeken aan N.Z.
Aangekomen bij het eiland Waiheke moesten we even bekijken hoe het eiland in elkaar stak en wat we konden doen. We wilden wat beweging hebben dus besloten we de bussen links te laten en zijn een wandelpad door de bossen begonnen. Achteraf niet zon goed idee, daar het pad bebost was met wat struiken en vol zat met wortels waardoor ik een paar keer struikelde en mijn knie forceerde. Anton zag ineens een mogelijkheid om van dit pad af te komen en konden we de weg vervolgen langs een voetpad en in de schaduw van bomen, want de temperatuur was behoorlijk opgelopen. Aangekomen bij het dorpje Oneroa hebben we allereerst wat leuke hippie achtige winkeltjes bezocht. Het was ondertussen lunchetime geworden, dus hebben we een leuk restaurantje uitgezocht om te eten. Heerlijke turksachtige wrap met kip gegeten, met uitzicht op zee. Na het eten zijn we nog verder wat winkelen, maar kijkend op de klok besloten we om weer rustigaan naar de ferry terug te lopen wat nu ongeveer een half uur duurde. Lekker bij het strand gezeten, totdat we weer konden varen en van tocht terug konden genieten.
Bij de haven van Auckland aangekomen heeft Anton Rob een berichtje gestuurd, want die zou ons oppikken om ons mee te nemen naar zijn bedrijf om een biertje te drinken. Hij heeft namelijk voor zijn personeel een heuse volautomatische microbrouwerij gekocht. Dat betekent dat ze zelf hun eigen bier kunnen brouwen met de hoeveelheid van ongeveer 23 liter. Dit keer hadden ze Brown Ale gebrouwen, en wij vonden het allebei een lekker biertje.
's Avonds heeft Rob ons samen met Emma mee uit eten genomen naar een restaurant aan de haven van Auckland City. Jennifer excuseerde zichzelf, want die voelde zich beroerd. We hadden een mooi tafeltje buiten op het terras met alle bedrijvigheid wat je op een haven met zeiljachten kon verwachten. Heerlijk gegeten dus in een voor ons mooie entourage. We spotte nog een supermooie grote klassieke jacht, die we na het eten van dichtbij hebben bekeken. We zijn er met de auto heen gereden en er naar toe gelopen en ontdekte dat het jacht Nahrin heette en uit Glasgow kwam. Als je deze naam op google intik kom je de hele geschiedenis van dit jacht te weten, wat best wel interessant is. Thuis gekomen, op tijd naar bed want morgen hebben we een druk programma voor de boeg.