Vliegreis

7 januari 2014 - Christchurch, Nieuw-Zeeland

Zondag 5 januari met enige vertraging vertrokken met een Airbus A380 (EK148) naar Dubai. We hebben voor deze vlucht gelukkig een zitplaats bij de nooduitgang kunnen regelen. De vlucht naar Dubai duurde 5 1/2 uur, we kwamen rond 01:30 uur 's nachts lokale tijd aan, maar waren pas om 03:00 uur in ons hotel die midden in het centrum van Dubai bleek te liggen (Arabic Courtyard hotel). Om 06:00 uur werden we al weer gewekt voor ontbijt en transport naar het vliegveld. De vlucht naar Christchurch vertrok om 09:05 uur, nu met een Boeing 777- 300ER (EK418) met twee geplande tussenstops en helaas geen stoelen bij de nooduitgang. De beenruimte van Emirates vliegtuigen is echter prima, dus het was goed te doen om ingeklemd te zitten tussen twee rijen stoelen. Vanaf Dubai eerst naar Bangkok (5 1/2 uur vliegen), vervolgens naar Sydney (9 uur vliegen) en als toetje een vlucht van circa 3 uur naar Christchurch. We arriveerden in Christchurch op dinsdag 7 januari om ca. 15:30 uur. We werden opgewacht door tante Janny die speciaal voor ons naar het zuid eiland was gevlogen om ons te verwelkomen. We zijn door een hotel shuttle naar ons hotel gebracht (Sudima Airport hotel) waar we na een douche en zeer goede maaltijd als een blok in slaap zijn gevallen.