Motueka

24 januari 2014 - Motueka, Nieuw-Zeeland

Vannacht regende het, maar vanmorgen was het weer droog toen we uit Murchinson vertrokken. Bij de splitsing van the highway 6 naar Motueka en the highway 63 naar Blenheim, hebben we koffie gedronken bij een prachtige wegrestaurant. We troffen, toen we buiten gingen zitten, een ander stel Nederlanders aan, waar we een leuk gesprek mee hadden. Onderweg naar Motueka merk je dat het landschap veranderd. De hoge varenbomen, de palmen en op de grond de varens, je ziet ze niet meer. Hiervoor in de plaats zie je grotendeels hele hoge naaldbomen. Een kilometer of 20 richting Motueka beginnen de eerste boomgaarden met appels en ander fruit en wijngaarden. Bij Motueka aangekomen merkte we het temperatuurverschil. Heerlijk warme en zonnige dag, zo'n 23 ºC. We blijven hier een aantal dagen op de Top 10 camping staan. Voor het eerst in vele dagen merk je dat het nog steeds zomervakantie is. De camping staat vol met grote familietenten, caravans en campers met gezinnen met kleine kinderen. Er is een heerlijk klein zwembad, grote springkussen en een hoop geplande activiteiten voor de kinderen. Lekker levendig dus.

1. Coby:
    24 januari 2014
    he,vacantiegangers.Leuk je even gesproken te hebben via facebook.Jullie aan de andere kant van de wereld en dan nog zo kunnen kletsen.Pa en ma genieten ook van jullie vakantie verhalen.kijk weer uit naar de volgende verhalen.dikke knuf cootje en natuurlijk ook van ronnie.xxxxx
  2. Monic:
    24 januari 2014
    Hoi Anton en Carina
    Gisteren Peter gesproken, die vertelde dat de kaart boven aan de site de route van jullie staat, lekker slim!!!!.
    Lekker dat het nu wat warmer weer is, hier is het alleen maar herfst en erg verkouden.hebben een keuken en badkamer voor het nieuwe huis gekocht en de vloer uitgezocht. leuk allemaal. nou groetjes van Monic