Mount Cook

11 januari 2014 - Omarama, Nieuw-Zeeland

Vanuit Fairlie naar Mount Cook rijden is zowat het mooiste wat je kan doen als je in Nieuw Zeeland bent. Van redelijk vlak, naar heuvelachtig en dan in het zicht de alsmaar groter wordende bergen met hun witte toppen. Als verrassing krijg je plots de laatste heuvel oprijdend een felblauwe tegen turkoois aan lijkende meer tegen (Tekapo meer). Daar aangekomen hebben we mooi uitzicht op Mount Cook, met op de voorgrond blauw en rose bloeiende lupine. PrachtIge plaatjes leverde dat op, maar je moet dan ook de tijd nemen om alles in je op te nemen. Bij de volgende gletsjermeer aangekomen, die iets minder turkoois is, hebben we, richting Mount Cook, ons tafel en stoeltjes uitgeklapt en aan de waterkant gezet. Nou, dat was me toch eventjes luxe lunchen, alles bij de hand, in het zonnetje en met de mooiste uitzicht wat je maar kan bedenken. Bijna bij de einde van de weg, zijn we bij een opnieuw gebouwde cafe voor bergbeklimmers, naar binnen gegaan en hebben we daar koffie gedronken. Een prachtige rit terug richting Omarama, waar ons volgende overnachting is. Daar aangekomen hoorden we dat het die dag rond de 30 C is geweest, ondanks factor 50 zijn we een beetje verkleurd.