Queenstown

17 januari 2014 - Queenstown, Nieuw-Zeeland

Vanmorgen vroeg opgestaan en richting Queenstown gereden. Een hele mooie tocht is dit. We zijn gestopt voor een koffiebreak bij het plaatsje Kingston, waar een heel oud stationnetje is. De Kingston Flyer (locomotief) rijdt daar op een klein traject heen en weer. Het zag er echter verlaten uit, terwijl de loc. met wagons elke dag zou moeten rijden, dus wat er aan de hand is dat weten we niet. Op onze eerste vakantie hebben we uitgebreid de locomotief onder stoom kunnen filmen, dus we wisten hoe leuk het kon zijn. Verder langs het meer van Queenstown (Lake Wakatipu) zijn we meerdere keren gestopt om van het uitzicht te genieten. Wederom hebben we een overnachting geboekt bij de Top 10 van Queenstown. Wat wel een hele aparte ervaring was, daar de eigenaar (oud Nederlander) nogal kunstzinnig aangelegd is, daar hij van allerlei soorten oude metalen gebruiksvoorwerpen nieuwe dingen wist te creëren (meestal plantenbakken). Overal waar je keek op de camping, zag je wel weer wat aparts. Het grote toiletgebouw was geheel behangen met uitvergrote fotoprints met afbeeldingen van de omgeving en was professioneel aangebracht en waterproof. We zijn lopend naar de winkels en het meer gelopen, waar het bruiste van de mensen die het avontuur willen proeven. We hebben lekker op het terras een biertje gedronken en alles op ons in laten werken. Bij het water hebben we de stoomboot op de foto genomen die net aan kwam varen. Morgen hebben we namelijk onszelf een tocht op deze boot beloofd.