Queenstown

18 januari 2014 - Queenstown, Nieuw-Zeeland

Vandaag een relaxe dag. Na het ontbijt op ons gemak weer naar het centrum gelopen. Er was aan het water een kunstmarkt met hier en daar verschillende muzikanten, wat erg gezellig aandeed. Er waren een tweetal kramen met tiki's (maori amuletten). Het koord van de tiki van Anton was aardig doorgesleten en bij 1 van deze kramen, was de eigenaar zo aardig om speciaal voor Anton een nieuw koord te vlechten en zijn oude sluiting daar opnieuw aan te bevestigen. Of we over een half uurtje terug wilde komen, dan was het klaar. Perfect, we waren hier erg blij mee. Tijdens het koffie drinken in een restaurant, hebben we nog een leuk gesprek gehad met een echtpaar uit Dunedin.
's Avonds om 6 uur zijn we aan boord gegaan van het stoomschip the Earnslaw. Prachtig weer was het geworden, het zonnetje scheen, al stond er een stevige bries. Het is een mooie tocht over het meer met uitzicht over een bergkam (ook een filmlocatie van een the-lord-of-the-ring film). Het schip meerde aan bij een oude mooie farm, waar binnen het restaurant is en de tafels chique gedekt zijn. Ons dinner was een lopend buffet en we begonnen met een starter. Het hoofdgerecht bestond uit verschillende soorten vlees wat twee koks buiten op de barbecue stonden te bakken. Binnen konden we verschillende groentes en gebakken aardappeltjes erbij nemen. Als dessert konden we allerlei lekkernijen nemen. Na het eten werden we uitgenodigd om naar de farm te lopen, waar een demonstratie met honden en schapen werd gegeven. Ook werd er een schaap vakkundig geschoren, wat een leuk gezicht was. Hierna zijn we weer afgevaren naar Queenstown, wat ongeveer 1 1/2uur duurde. Net voordat het echt donker werd waren we daar aangekomen. Al met al een leuke dag.