Dunedin

13 januari 2014 - Dunedin, Nieuw-Zeeland

Vannacht was het erg koud, heldere nacht dus, de temperatuur was aardig gedaald. We hebben maar een extra deken op ons bed gelegd. Na het ontbijt zijn we op pad gegaan naar de stad Dunedin. Een stad met veel geëmigreerde Schotten. De rit ging nu langs de kust, waar we langs de Moeraki boulders zijn gereden. We besloten om het kustplaatsje Moeraki aan te doen, wat achteraf moeilijk te bereiken bleek. We moesten zo steil omhoog met de camper dat er van alles naar beneden viel. Geen spullen kapot, maar wel gewaarschuwd dat je zware spullen beneden moet leggen. Het dorpje Moeraki stelde niet zoveel voor, maar je kon aan de vele kleine visserbootjes die voor anker lagen, dat het een oud vissersdorpje was. We lazen ook dat de community vroeger walvisvaarders waren, die uit zowel maori's alswel uit blanken bestonden. De verbondenheid tussen beiden is nog steeds groot. We zijn weer doorgereden op de snelweg naar Dunedin, waar we door onze routeplanner doodleuk door het centrum van de stad naar de Top 10 camping gestuurd werden. We hebben gauw een brooje gegeten en zijn toen rustig aan naar het centrum gelopen. Een vrij steile heuvel op en toen helemaal naar beneden gelopen. In het centrum wat nuttige boodschappen gedaan en voor het eerst op een terras een 'pint' gedronken, hadden we wel verdiend. Het touristische gedeelte van de stad hebben we 4 jaar geleden gedaan. Dunedin heeft namelijk een heel mooi oud centrum met vele mooie gebouwen. Het station is de moeite waard om te bezoeken en de chinese tuin (schenking vanuit China aan de stad) is prachtig aangelegd. Terug hebben we de bus genomen, wat ook weer apart was. We werden netjes voor de camping afgezet.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade