Invergargill

14 januari 2014 - Invercargill, Nieuw-Zeeland

Pappa's verjaardag vandaag.
Vandaag gaan we richting het zuidelijkste punt van het Zuid- Eiland. Op tijd opgestaan, gedouched en gegeten en op reis gegaan. Onderweg waaide het stevig, de camper met z'n hoge opbouw behoorlijk veel last van. Hij schudde best wel pittig heen en weer. Onderweg bij het plaatsje Clinton hebben we koffie gedronken en bij het plaatsje Gore zijn we gestopt om een museum te bekijken. Het Hokunui Moonshine Museum is opgericht om het verhaal te vertellen van een Schotse familie die in de19e geëmigreerd waren naar Nieuw Zeeland en zij waren verwoede wiskeystokers. Het label van deze wiskey heeft een doodskop en 2 gekruiste beenderen eronder! Prachtig museum met ook nog veel te zien van gebruiksvoorwerpen van de vroegere bewoners van het stadje. Het mooiste vond ik een bruidsjurk (wit met kant) uit 1908 met daarnaast een foto van de bruid in die jurk. We zijn gelijk doorgereden naar de Top 10 park, waar we de rest van de middag lui op de camping gebleven zijn.