Franz Josef Glacier

21 januari 2014 - Franz Josef Glacier, Nieuw-Zeeland

Vanmorgen rustig aan richting Fox Glacier gereden. Onderweg een paar keer gestopt in de bergen om rotspartijen in de zee en het verre uitzicht te bewonderen. Van de kust af zijn we tegen een berghelling en het begin van een woud ( Paringa Forest) naar een zalmkwekerij geweest. Daar hebben we aan de rand van het bassin een witte reiger gezien. Ze komen hier in dit gedeelte van N.Z. wel voor, maar we zijn ze hier in al die jaren nooit tegen gekomen. De volgende stop was de Fox Glacier, waar we naar de voet van de gletsjer zijn gelopen. Er is een ander pad bij gekomen, nog meer naar boven toe, zodat je meer op de gletsjer kan kijken. Het blijft een prachtig gezicht. We hebben in het dorpje Franz Josef Glacier boodschappen gehaald en de benzinetank weer gevuld. Vervolgens daar een mooi plekkie gezocht op de Top 10 park, met uitzicht op de bergen en Mount Cook (de andere kant van deze berg). Al met al een overweldigende ervaring vandaag.