Haast

20 januari 2014 - Haast, Nieuw-Zeeland

Hoi Coby, gefeliciteerd met je verjaardag vandaag. Een fijne dag nog.
Vandaag zijn we een heel mooi stukje Nieuw Zeeland gepasseerd. De Haast Pass is een bijna niet bewoonde gedeelte, wat dwars door de Alpen leidt richting de oceaan. Hoge bergen begroeid met bomen en vele varens, de weg die zich ook grotendeels de Haast rivier volgt, het blijft een fantastisch gezicht. We zijn onderweg gestopt om een track te lopen van een half uur naar 2 blauwe poelen. Over 2 ophangbruggen gelopen en daar kon je zo het heldere water inkijken waar we de zalmen en forellen konden zien zwemmen. Aan het einde van de Haast Pass, wisten we een nieuwe Top 10 Park, die in een prachtige omgeving ligt. Ondanks de sandflies toch alvast een overnachting geboekt en dankzij de eigenaresse kregen een goede tip voor een mooie tocht. We zijn linksaf geslagen richting Jackson Bay en dat was een mooie tocht langs de kust met een prachtige bomenlaan met ook heel veel varenbomen. Aan het einde van de bay vindt je een lange (van hout gebouwd) pier, waar vissers met hun boot hun gevangen waar lossen. Ook staat er een klein restaurantje, the Craypot, waar je naar zeggen, heerlijk kreeft kan eten. En dat klopte als een bus. Jammie, wat lekker. De zon heeft de hele dag heerlijk geschenen en bij de camping is het goed uit te houden met een potje bier.