Greymouth

22 januari 2014 - Greymouth, Nieuw-Zeeland

Vanmorgen wat later wakker geworden dan normaal. Pas tegen tien uur op pad gegaan richting Greymouth. Een mooie tocht, die erg afwisselend was. Zo rijd je langs de kust, daarna door een delta en vervolgens door weiland gebied met veel koeien. Aaneensluitend rijd je door een bomenlaan met vele varens, waarna we ineens al slingerend haarspeldbochten moeten nemen om over een berg aan de andere kant uit te moeten komen. Dat maakt reizen door N.Z. zo mooi, je weet nooit exact wat je tegen komt onderweg. Zo zijn we dit keer gestopt bij het oude goudmijn dorpje Ross. We hebben een mooie wandeling gemaakt op de berg waar al vanaf 1870 naar goud gezocht wordt. Nu nog steeds, en wat om te zeggen dat het gehele dorpje op een belangrijke goudader ligt en mogelijk voor het delven gesloopt wordt??? Toen goudkoorts, nu nog steeds (op grootschalige manier). Voor de aardigheid kon je bij een oud bankgebouw, wat nu in gebruik is als toeristencentrum, een pan halen om in de kleine kreek aan de voet van de berg 'to panning gold'. Leuk om te doen.
We zijn naar een vertrouwd adres gegaan in Greymouth (Top 10), direct aan zee. Eventjes naar het strand met stenen gelopen en een wandelingetje gemaakt. De keuken is vlakbij de camper and we talked over there with an old schoolteacher, who lived in Birkenhead. She new the Castletonstreet in Birkendale and the kids over there, she said. En zoals we wel gewend waren in Greymouth, rond half 7 kwam de regen met bakken uit de hemel. Vandaar dat we het centrum nooit hebben kunnen verkennen. Gelukkig ishet zonnetje met beide treinreizen er altijd bij geweest. Morgen gaan we wel naar het centrum toe.

1. Cathy & Craig:
    23 januari 2014
    Oh! I wonder name of the school teacher? I wonder if we knew her!
    Did you get any gold?
  2. Monic:
    23 januari 2014
    hoi Anton en Carina
    jullie hebben al wat kilometers er op zitten en veel gezien, ik heb maar een plattegrond van new Zealand uit geprint had geen idee waar jullie waren, jullie weten precies waar alles ligt maar wij hebben geen idee.Leuk om foto´s van jullie te zien en geniet verder van jullie reis.heel veel liefs van monic
  3. Anton en Carina Schoo:
    24 januari 2014
    Monic,
    Als je op de kaart klikt zie je nu precies waar we zijn. Voorheen zag je alleen een wereldkaart, dit kwam omdat nederland als vertrekpunt stond, deze heb ik verwijderd, dus als je op de kaart klikt weet je het.