Hanmer Springs

28 januari 2014 - Hanmer Springs, Nieuw-Zeeland

Vanmorgen zijn we, na een vierdaagse verblijf in Motueka, weer op pad gegaan met de camper. Eerst waren we van plan om via Nelson naar Blenheim te rijden, maar vanmorgen aan het ontbijt besloten we om via Richmond richting Murchison te rijden. Dat betekent dat we een ongeveer een half uur een zelfde stuk rijden wat we afgelopen vrijdag op de heenweg richting Motueka hebben gereden, maar vanaf Murchison richting Hanmer Springs hebben we deze vakantie nog niet gereden. Wel hebben we dit al 2 vakanties eerder gereden, want Hanmer Springs is echt een leuke plaats vanwege het zwembad met heet water baden (natuurlijk heet water bronnen). We wisten wel dat deze route erg mooi was om te rijden, maar de details van hoog het gebergte was bij de Lewis Pass en hoe blauw de rivier tegen deze gebergte afsteekt en het mooie vallei, dat blijft ons iedere keer verbazen. Dit was voor ons best wel een lange rit, maar niet al te vermoeiend om te rijden (geen bocht na bocht), maar we zijn toch nog 3 keer gestopt om de benen te strekken en wat koffie te drinken. Het zonnetje scheen vandaag fel dus is de temperatuur ook opgelopen. Rond vier uur 's middags zijn we in de Top 10 Hamner Springs aangekomen, waar we nu eens voor de verandering een ander plekkie hebben gekregen. Met tent zit je altijd aan de rand van de camping, nu staan we met de camper in het midden. Lekker goed ingesmeerd met zonnebrandmelk (met factor 50, jullie lezen het goed!) en zijn toen even in het zonnetje gaan zitten. Nou ja, afwisselend in de zon en daarna weer in de schaduw, de zon te heet en de schaduw te fris. Om een uur of half 7 naar de gemeenschappelijke keuken gegaan en daar weer het jonge stel (zwitsers) getroffen die we al ontmoet hadden in Queenstown. Leuk om weer elkaars reisverhalen te vertellen. Morgen blijven we in Hanmer Springs en gaan we lekker zwemmen.