Kaikoura

31 januari 2014 - Kaikoura, Nieuw-Zeeland

's Ochtends gebonk op de camper, wakker worden, breakfast. Dat was gezellig zo met z'n viertjes. Hierna lange broeken en bergschoenen aan, want we gingen met Willy naar de schietbaan. Hij is een marshall, dus hij mag een introducee onder zijn hoede nemen. Hartstikke leuk, want het schieten was in de buitenlucht. Met de auto de heuvel oprijden, vlag in de mast hijsen en daarna weer met de auto naar beneden. Onze borden met kaart brachten we naar het schietpunt zo'n 30 meter verderop het schuttersgebouwtje. Hierna stonden we elk op een eigen schietpunt en schoten we zowel met een pistool alswel met een geweer (om en om) op de kaart. Ready to go, shoot, alles goed volgens de regels. Ik heb een leuke serie foto's gemaakt, maar vergeten om Willy ook met zijn pistool te fotograferen. Hij had nog geen ene foto waarop hij zijn schietsport uitoefent, dus zei Willy: "We come back tomorrow". Tussen de middag hebben we eindelijk whitebait gegeten, een specialiteit op het Zuid Eiland. Dat zijn hele kleine visjes, ter grootte van 2 cm, waarvan ze met ei kleine omeletjes bakken. We zijn na de lunch met Willy en Inge naar de seal colony bij Kaikoura gereden. Een paar zeeleeuwen hebben we daar gezien. Hierna zijn we naar het hoogste uitkijkpunt gereden, waar we zowel de kustlijn als de bergen konden zien. Een leuk uitje al met al.