New Plymouth

5 februari 2014 - New Plymouth, Nieuw-Zeeland

Gisteravond nog genoten van een mooi concert van een tui bird. Ik geloof dat deze vogel 6 verschillende toontjes achter elkaar had, van trommel, keelklanken en diverse fluittonen. Vanmorgen pas om 10 uur vertrokken, want onze reis duurt niet al te lang. Bij Patea zijn we richting de kust gereden, vanwaar we bij een lookout de kustlijn met hoge kliffen rechts en de riviermonding links zagen. Even tijd voor een kop koffie, we waren alweer ruim een uur onderweg. We zijn langs de Surf Coast gereden, dat is de Highway 45, die begint bij de plaats Hawera en gaat via de kustlijn met aan de rechterkant de vulkaan Mount Egmont (Mount Taranaki). Je rijd als het ware door een licht glooiende landschap (soort hobbitland) waar op vele weilanden heeeeel veel koeien gehouden worden voor de melk. Prompt passeerde we dan ook een grote melkfabriek. Bij Opunake zijn we linksaf geslagen en een wijk ingereden, waar we een lookout vonden met een picknick tafel, waar we een broodje hebben gegeten. Bij de badplaats Oakura zijn we het strand opgegaan en heeft Anton geprobeerd mooie foto's te maken van surfers. Het water lijkt koud, maar na een tijdje wen je eraan en is het aangenaam (Tasman Sea). Hierop doorgereden naar New Plymouth en na een verkoelende duik hebben we nasi met sate gemaakt. In de loop van de avond lijkt het weer wat om te slaan, afwachten wat het morgen wordt.