Otaki

3 februari 2014 - Otaki, Nieuw-Zeeland

Vanmorgen zijn we om 8 uur vertrokken vanaf Picton met een boot van de Blue Bridge. Om 7 uur hadden we ons ingecheckt, dus om 6 uur opstaan is wel vroeg. Het is een mooie boottocht wat ongeveer 1 1/2 uur door de Marborough Sound (dit is een fjord) gaat. Een prachtig gezicht met een ochtendzonnetje op de nog wazigachtige bergen en de glinstering van het water, wat in open verbinding met de zee staat. We hebben al die tijd op het bovendek gestaan, want zo'n uitzicht wil je voor geen minuut missen. Herhaaldelijk hebben we foto's gemaakt en een mooi moment is, als je uiteindelijk de zee ziet, hoe de golven en sterke stroming tegen de rotsen gaat, picture...
De rest van de reis is op open zee (Cook Strait), totdat je een stuk langs het Noord Eiland vaart (ongeveer een half uur) en met een lus Wellington Harbour invaart. We waren om even over 12 uur van boord en dachten nog even de stad in te gaan, maar en druk en geen geschikte parkeerplaats kunnen vinden, voor we het wisten zaten we al weer richting de snelweg, dus besloten we maar snel de stad te verlaten en de juiste snelweg op te rijden. We wilden een overnachting bij het strand, dus reden we richting Porirua, waar we hoog boven de kustlijn met uitzicht op zee en Mana Island, onze noodlesoup hebben gegeten. Op richting Waikanae Beach, wat een mooi strand dorpje is, maar waar we verrast werden toen we de campingground hadden bereikt. Erg christelijk (niets op tegen), maar heel erg gericht op de jeugd en we hoorden het oefenen van een brassband. Bovendien niet aan het strand, dus we dachten, we kijken nog maar even verder. Bij Otaki Beach aangekomen vonden we precies wat we zochten. Het heette Byron Resort en het zag er gezellig en apart uit. Grotendeels staan daar caravans met vaste aanbouwtjes, meestal in strandlook, zodat je weet dat het zomerverblijven van Nieuw Zeelanders zijn. Voor ons betekende het dat het erg rustig was, want het is maandag en de scholen zijn weer begonnen.
We hebben nog een korte strandwandeling gemaakt, niet te lang want de zon was erg heet en de wind deed wat fris aan. Bij de camping is een mooi zwembadje, dus hebben we lekker baantjes getrokken, onszelf goed ingesmeerd en ons badgoed in de zon laten drogen. Niet te lang, want het ozongat hier is zo groot, dat je heel snel huidbeschadiging oploop. Rond 7 uur eten gekookt, de keuken van de camping is naast onze camper, en 2 'cheese-pies' in de oven gezet. Op tijd gaan slapen, want het was voor ons een lange dag.