Rotorua

10 februari 2014 - Rotorua, Nieuw-Zeeland

Vanmorgen, na alles weer opgeruimd te hebben, zijn we nu richting Rotorua gereden, de stad met vulkanische activiteiten. Gelijk dat we de Highway 5 opreden, zagen we een bord met "Craters of the moon" staan. We zijn het weggetje ingereden en konden de camper op een ruim parkeerterrein kwijt. We stonden voor de ingang van een geothermische park, waar o.a. de " kraters van de maan" te zien waren. Lekker rustig, want we waren daar om 10.00 uur. Alles is mooi aangelegd, met houten steigers als wandelpaden slingerend door het park. Je zag veel stoom uit de grond komen (hoorde het sissen) en de modder zag en hoorde je borrelen. Door de mineralen kom je overal kleuren tegen en blijf je foto's maken. Op een hoog punt zag je het hele vallei en de achtergrond van de mount Tauhara. Hierna zijn we via Highway 1 en Highway 30 naar Rotorua gereden, waar we gelijk de Top10 camping midden in de stad hebben opgezocht. En verrassing voor ons, ze hadden een zwembad en 2 hot mineral spa's. Daar hebben we gelijk gebruik van gemaakt. Na het gepoedel zijn we de centrum tot aan Lake Rotorua ingelopen en hebben we in het nieuwe uitgaansgebied een biertje met een borrelhapje genomen. Bij de camping hebben we tussen allerlei nationaliteiten eten gekookt in een gezamelijke keuken. Vanavond hebben we tante Janny gebeld om te zeggen dat we morgen naar Opotiki komen.