Waitomo, Ohakune

8 februari 2014 - Ohakune, Nieuw-Zeeland

Vanmorgen om half 8 opgestaan. We hebben eerst ontbeten en zijn toen, na alles opgeruimd te hebben, met de camper naar de grotten gereden (500 meter vanaf de camping). Daar begon de eerste rondleiding om 9 uur, lekker vroeg maar ook nog rustig. Een oudere Maorische dame was onze gids en nam ons mee naar diverse etages van deze grotten, verbonden met diverse trappen. Het is een sprookjesachtig gezicht als je zoveel kleine lichtjes boven je hoofd zie. Je staat dan in het totale donker maar dan wel wetende dat je in een druipsteengrot sta. Nadat we in een hele grote ruimte stonden, wat ze de kathedraal noemen, zijn we via een trap naar de rivier gelopen en in een bootje gestapt. Met de hand, via touwen, werden we voortgetrokken, waardoor je in alle stilte duizenden lichtjes boven je hoofd kon bewonderen. Een mooi begin van wat een regenachtige dag zou worden. Nadat we nog koffie hebben gedronken in het nieuwe en werkelijk hele mooie gebouw van de Waitomo Caves, zijn we weer op pad gegaan richting het nationaal park. Via Te Kuiti zijn we naar Taumarunui gereden, waar we even gestopt zijn. Vandaar uit zijn we naar Whakapapa Village gereden (door diverse plensbuien heen), waar we heel chique bij Chateau Tongariro thee, chocolade melk met scones hebben genuttigd. Hoe leuk is dat! Vorige keer dat we hier in de buurt waren hebben we gezegd dat we dat zouden doen. Vanuit de Village zijn we naar Ohakune Top 10 park gereden, waar we 's avonds pannenkoeken hebben gegeten. Morgen wachten we op helder weer, zodat we de vulkanen kunnen zien. Vandaag was alles in wolken gehuld, zodat je totaal niet het idee had dat je een prachtig uitzicht op de toppen kan hebben.
Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade