Whangarei

24 februari 2014 - Whangarei, Nieuw-Zeeland

Vanmorgen afscheid(?) genomen van Cathy en Craig. Craig had voor ons vanmorgen vroeg scones gebakken, die we onderweg bij de koffie konden opeten. Hartstikke leuk vonden we dat. We zijn van hun huis via Albany richting Whangarei gereden. Via de Highway 1 (die we eventjes verlaten hebben via de scenic route) waar we halverwege onze route een koffiestop hebben gehouden bij een Honey Café. Natuurlijk hebben we niets bij de koffie genomen, we hadden immers de scones van Craig, die erg lekker waren (met honing). Toen we bij Whangarei aankwamen zijn we eerst naar het centrum gereden naar de bootjes, want het is bij de haven erg mooi en chique. De oude pandjes daar zijn veelal in Victoriaanse stijl en staan goed in de verf. In de meeste ervan bij de haven zitten winkeltjes en restaurantjes gevestigd. Leuk om te zien is uit welke landen de zeiljachten allemaal vandaan komen en dan merk je hoe populair deze plaats internationaal is.
We hebben wederom een plaatsje gevonden bij een Top10 camping. Hier hadden we al eens, op een eerdere vakantie, een schuilplaats gezocht vanwege een staart van een cycloon die volop de kust van the Bay of Islands afkwam. Nu is het echter onbewolkt en lekker warm (en dat na een koude nacht en een harde wind). We waren nu verzekerd van een plaatsje, dus zijn we met de camper naar de Whangarei Falls gereden, want dat blijft mooi om te zien. De waterval is 25 meter hoog en er is een mooie wandelpad heen. Toen we daar aankwamen zagen we uit de verte vier kleine Maori jongetjes zwemmen. Even later sprong eentje ineens hoog vanuit een boom het water in, waarop we bij hun aangekomen vroegen wie van hen dat geweest was. De kleinste zei dat hij het niet geweest was, maar hij vroeg daarna gelijk of we het wilden zien. Voor we wisten klom hij ook hoog in de boom en sprong hij naar beneden. Gelijk op ons af zwemmend wilde hij en zijn vriendjes weten hoe hij op de foto stond, tja want dat fotografeer je natuurlijk gelijk.
De waterval is prachtig mooi en een favoriete plek van de lokale bevolking om te picknicken en te zwemmen. Geef ze geen ongelijk.
Bij de camping hebben we de bbcue weer gebruikt en heerlijk gemarineerde gamba's gebakken. Het is een mooie avond, helder, met veel sterren aan de hemel.

1. Annette:
    24 februari 2014
    Lekker hoor geniet nog maar even.
    Het is hier ook al lekker vandaag 15 graden.
    Koffers al gepakt.
    Zie jullie volgende maand.
    Gr
  2. Anton en Carina Schoo:
    25 februari 2014
    Is thermoshock wat minder, koffers zijn niet utgepakt geweest....see you :-)